czwartek, 9 stycznia 2014

Kolorowe wieszaki DIY

W naszej szafie są dwie strefy – moja i J. Moja czasem wchodzi na strefę J.i zaprzyjaźnia się za bardzo z wieszakami, co rodzi problemy (ja ich nie mam, gorzej z J.). Właśnie dlatego padł pomysł, abyśmy mieli różnokolorowe wieszaki. Każdy miałby swój kolor i problem rozwiązany.

Początkowo mieliśmy je nabyć w sposób najprostszy, czyli zakupić. Pomysł ten szybko przeszedł w pomysł – zróbmy to sami! (wystarczyłoby przecież napisać pisakiem imię i już).

Decoupage nigdy nie był moją mocną stroną, ani bardzo mnie nie pociągał (chyba nie miałabym cierpliwości), ale w tym przypadku jego elementy były wymagane, żeby zrobić czerwono-białe kropkowe wieszaki :)




Czego potrzebujemy:
a.    Wieszaka
b.    Kleju do decoupage (można kupić w sklepach plastycznych lub empiku)
c.    Serwetek
d.    Pędzla
e.    Nożyczek



Wykonanie jest bardzo proste!
a.    Rozdziel wierzchnią warstwę serwetki (tę pokolorowaną) od reszty.



b.    Posmaruj pędzelkiem, używając kleju miejsce, do którego będziesz przyklejać serwetkę
c.     Po przyklejeniu wygładź przyklejoną serwetkę pędzlem i niewielką ilością kleju pomaluj przyklejoną warstwę.
d.    Odczekaj ok. 40 minut do wyschnięcia i gotowe! :)





Na co zwrócić uwagę?
a. Oklejenie całego wieszaka jest dość trudne dla początkujących – dużo skrętów, zakrętów, załamań i małych powierzchni do sklejenia może skutecznie zniechęcić do pracy. Na początek kup serwetki z wzorem, który będziesz mogła wyciąć i swobodnie przykleić.
b.    Klej do decoupage jest początkowo biały, niech Cię to nie przeraża – po wyschnięciu zrobi się przeźroczysty.
c.  Jeśli nie oklejasz całego wieszaka, zanim przystąpisz do pracy, możesz pomalować go na biało – uzyskać piękny efekt!

2 komentarze :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...